zieman50
21 Mac - Jam 2030H bila aku sampai kat umah my wife merungut letrik tiada. Baby kecil hanya menangis sahaja disebabkan panas. Wife ajak pergi bercuti ke Melaka, aku ok aje. Dalam kegelapan aku packing barang-barang dan terus ke highway utara selatan. Bila sampai di Kuala Kangsar.......... aku tukar rancangan ke Kelantan. Lagi jauh la plak .....100 km dari Kuala Kangsar ke Grik. Bila aku sampai di Grik speedo meter menunjukkan 200 km lebih telah aku harungi perjalanan ini. Aku berhenti berehat R&R Grik. Dalam perjalanan aku melalui lebuhraya timur barat memang sunyi dengankabus yang tebal aku tawakal aje. Di Batu 4 dan Batu 5 aku telah terserempak sekumpulan Gajah sedang makan. Rasa gerun juga kerana kabus melindungi mereka takut-takut terlanggar mereka. Suatu masa dahulu kelantan yang aku kenali amat berbeza pada hari ini. Itulah atas daya usaha MB,  dan pelabur-pelabur bumiputra banyak kemajuan yang telah dicapai.






0 Responses

Followers